هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم و تعریف استرس و بررسی علائم رایج آن

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم سبب ایجاد آرامش و بهبود تنش و فشار ذهنی می شود، استرس، اضطراب و افسردگی، در میان مردم رایج است و بیشتر افراد ممکن است با اختلالات روانی از جمله ترس و نگرانی دست و پنجه نرم کنند.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم

استرس و اضطراب نه تنها بر سلامت روان، بلکه بر سلامت جسمی افراد نیز تأثیر زیادی می گذارد و از آن مهم تر به کیفیت زندگی آن ها نیز لطمه می زند، مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم باعث کاهش استرس و افزایش آرامش در زندگی می شود.

در حالی که ما همیشه نمی توانیم رویدادها و موقعیت های استرس زا را که تجربه می کنیم کنترل کنیم، می توانیم واکنش خود را نسبت به آنها کنترل کنیم، در اینجا ضمن تعریف علمی استرس به علائم رایج استرس می پردازیم و بررسی می کنیم که چگونه خود هیپنوتیزم می تواند با مدیریت استرس به تغییر واکنش افراد و بهبود آن کمک کند.

با آموختن خود هیپنوتیزم زندگی شاد، آرام و موفقی را شروع کنید!

کارگاه آموزشی خود هیپنوتیزم در تهران

چگونه در کمتر از 5 دقیقه در روز، به موفقیت، شادی و آرامش برسید!

مدت کارگاه : شامل 8 ساعت در 2 زمان 4 ساعته

زمان برگزاری کارگاه : روزهای پنجشنبه از ساعت 13 الی 17 و جمعه از ساعت 8 الی 12

هزینه‌ی شرکت در کارگاه : 800.000 تومان

برای ثبت نام با شماره واتساپ 09900970624 هماهنگ شوید

10% تخفیف برای دانش آموزان و دانشجویان

کارگاه آموزشی خود هیپنوتیزم بصورت حضوری برگزار می شود

فهرست مطالب

تعریف استرس

استرس موقعیتی تهدید آمیز است که نمی توان نتیجه آن را پیش بینی و یا کنترل کرد. هرگونه شرایطی که سلامتی افراد را تهدید کند استرس گویند. این تهدید می تواند جسمانی و یا روحی و روانی باشد. هر چیز که برای افراد ارزشمند باشد و مورد تهدید قرار بگیرد ایجاد استرس می کند.

شاید کلمه استرس شما را به یاد جنگ ویا یک بحران شدید روحی و یا سرقت مسلحانه و یا اتفاقات ناگوار دیگر بیندازد که دقیقا" این ها نمونه هایی از یک واقعه استرس زا شدید هستند، ولی هر چیزی که شما را تحت فشار قرار دهد حالتی از استرس است، می خواهد مسابقه فوتبال باشد یا صف نانوایی.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم
تاثیر خود هیپنوتیزم بر استرس

واکنش بدن در حالت استرس

در موقعیت استرس زا، سیستم عصبی ابتدایی به نام سیستم عصبی سمپاتیک فعال می شود و حجم بالایی از انرژی را در واکنش به عامل استرس زا آزاد می کند. از نظر فیزیولوژیکی بدن بصورت خودکار از منابع انرژی خود استفاده می کند تا با موقعیت پیش آمده مواجه شود.

در حالت استرس مردمک های چشم گشاد می شوند تا بهتر ببینیم، ضربان قلب و تنفس افزایش پیدا می کند، گلوکز بیشتری وارد جریان خون می شود تا انرژی بیشتری در دسترس سلول ها قرار گیرد، جریان خون به سمت اندام های حرکتی منتقل شده و از اندام های داخلی دور می شود تا در صورت نیاز بتوانیم سریع تر بدویم، بجنگیم و یا فرار کنیم.

چرا دچار استرس می شویم؟

از نقطه نظر علمی زیستن با استرس معادل زیستن در حالت بقاست و مغز تکامل یافته تا به ما کمک کند و در شرایط بحرانی و تهدیدآمیز از ما مراقبت و مواظبت کند تا زنده بمانیم، استرس بخشی از زندگی است که بدن را برای مقابله با موقعیت های اضطراری آماده می کند.

اینکه چرا دچار استرس می شویم باید پاسخ داد که استرس به خودی خود بد نیست، بلکه تداوم آن در بلند مدت است که زیانبار بوده و منجر به استرس مزمن می شود، که در آن صورت بدن تعادل خود را از دست می دهد و بیمار می شود.

ما این توانایی را داریم که در کوتاه مدت با استرس مقابله کنیم ، وقتی رویداد استرس زا تمام می شود بدن معمولا" طی چند ساعت به حالت تعادل باز می گردد و سطح انرژی خود را افزایش داده و منابع حیاتی اش را بازیابی می کند.

اما وقتی استرس طی چند ساعت تمام نشود بدن هرگز نمی تواند تعادل خود را باز گرداند، در حقیقت هیچ موجود زنده ای در طبیعت نمی تواند مدت طولانی را در حالت استرس دوام بیاورد.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم

شدت و تداوم استرس را می توان با خود هیپنوتیزم کاهش داد، خود هیپنوتیزم تکنیکی است که افراد می توانند آن را به راحتی بیاموزند و برای ایجاد آرامش و سلامتی خود بکار گیرند و شرایط استرس زا را در طول روز مدیریت کنند.

چگونه با خود هیپنوتیزم استرس را مدیریت کنیم؟

ما آدم ها این توانایی را داریم که بارها و بارها راجع به مشکلاتمان فکر کنیم و آن ها را دوباره و دوباره زندگی کنیم و یا بدترین حالت ها را برای آینده پیش بینی کنیم و از این طریق فقط با فکر کردن آبشاری از هورمون های استرس زا را در بدن خود ایجاد کنیم.

با توجه به اینکه بدن فرق بین حادثه اصلی و خاطره آن حادثه را نمی فهمد و همان احساساتی را در ما زنده می کند که در حادثه اصلی در ما ایجاد شده بود و همان مواد شیمیایی استرس زا در بدن ما ترشح می شود که در زمان حادثه اصلی ترشح شده بود، گویی که آن حادثه دارد همین حالا اتفاق می افتد.

در نتیجه مغز آن حادثه را در حافظه خود ذخیره کرده و در طول روز بارها آن را یادآوری می کند، بطوری که هر روز و هر لحظه آن حادثه را زندگی می کند.

برای مدیریت استرس ناشی از یک حادثه و یا خاطرات آن حادثه می توان با آموختن خود هیپنوتیزم تاثیر آن رویداد را از بین برد و ذهن را از خاطرات آن پاک کرد. مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم در تمام مراحل زندگی به ما آرامش و سلامتی می بخشد.

چه کسانی می توانند از خود هیپنوتیزم برای مدیریت استرس سود ببرند؟

بسیاری از ما روش‌های خود را برای مدیریت استرس ایجاد کرده‌ایم، اما اینها لزوماً به یک اندازه مؤثر نیستند. سیگار کشیدن، ناخن جویدن، خوردن احساسی یا خرید کردن، همگی می توانند استرسی که در محل کار یا خانه با آن مواجه می شوید را از بین ببرند، اما اثرات آن احتمالا موقتی هستند.

بدتر از آن، آنها می توانند اثرات منفی خود را در سایر زمینه های زندگی شما داشته باشند که باعث استرس بیشتر می شود.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم
خود هیپنوتیزم راهی موثر برای درمان استرس

خود هیپنوتیزم برای اکثر افراد مناسب است مگر افرادی که مشکلات شدید روانی دارند، مانند علائم روان پریشی از جمله توهم و هذیان، و همچنین هیپنوتیزم برای افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند و یا الکل استفاده می کنند مناسب نیست.

با آموختن خود هیپنوتیزم، می توانید یاد بگیرید که مکانیسم های مقابله ای سالم تری ایجاد کنید تا واقعاً استرس زندگی خود را کنترل کنید و از اضطراب رها شوید.

چگونه خود هیپنوتیزم می تواند به افراد در کاهش و مدیریت استرس کمک کند؟

یکی از مشکلاتی که همه ما در همه سنین با هر نژاد و جنسیتی با آن دست به گریبان هستیم، استرس است. افراد در شرایط و در موقعیت های مختلف بارها استرس را تجربه کرده اند، در شرایطی مانند محل کار، منزل، در صف بنزین، پشت چراغ قرمز، سر کلاس درس، جلسه امتحان و بسیاری موارد دیگر.

خود هیپنوتیزم با تاکید بر آرامش جسمی و ذهنی می تواند راه بسیار موثری برای مدیریت استرس و در عین حال ایجاد کننده عادات خوب باشد، که سلامت و رفاه افراد را ارتقا می دهد.

مدیریت استریس با خود هیپنوتیزم
کاربرد هیپنوتیزم بر استرس

همانطور که پیش تر گفتیم استرس بخشی از زندگی عادی و روزمره است که همه آن را تجربه می کنند، با این حال، استرس مزمن می تواند به شدت بر کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد و سبب بیماری های حاد گردد. بیماری های مانند سرطان، میگرن، ام اس، و بیماری های دیگر.

نشان داده شده است که استرس مدیریت نشده به رشد بیماری های روانی و جسمی کمک می کند، از جمله:

• فشار خون بالا • بیماری قلبی • افسردگی • اضطراب • بی خوابی • سردرد • تحریک پذیری • بیماری عصبی • ریزش موی سر

استرس مزمن همچنین می تواند علت اصلی سردردهای میگرنی باشد و ممکن است دردهای عضلانی را تشدید کند.

آیا خود هیپنوتیزم برای درمان استرس موثر است؟

ثابت شده است که هیپنوتیزم به خودی خود و به عنوان مکملی برای درمان های دیگر به کاهش علائم استرس و اضطراب کمک می کند. تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی خود هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی برای درمان استرس مزمن و اختلالات مرتبط با استرس انجام شده است.

مزایا و معایب هیپنوتیزم درمانی برای استرس

مانند هر نوع درمانی، دنبال کردن هیپنوتیزم به عنوان راهی برای درمان استرس، جوانب مثبت و منفی دارد، لازم است که مزایا و معایب قبل از شروع درمان توضیح داده شوند.

مزایای هیپنوتیزم برای استرس عبارتند از:

خود هیپنوتیزم یک درمان کاملا" طبیعی است

هیپنوتیزم یک حالت طبیعی آرامش روحی و جسمی است که متکی به درمان های دارویی نیست، داروهای استرس و اضطراب می توانند عوارض جانبی ناخوشایند و حتی جدی مانند اختلالات خواب، عوارض جنسی و وابستگی ایجاد کنند.

خود هیپنوتیزم تاثیر پذیری فوق العاده ای دارد

افراد اغلب هنگام دریافت درمان هیپنوتیزم می توانند از علائم استرس تسکین فوری پیدا کنند، با ایجاد آرامش و آرام کردن بدن و ذهن، احساس استرس به طور طبیعی فروکش می کند، حتی اگر عوارض ناشی از استرس مجددا" برگردند، می‌توان در صورت لزوم با تکنیک‌های هیپنوتیزمی مانند تنفس متمرکز، آرام‌سازی پیشرونده و لنگر انداختن مجدداً درمان شوند.

مدیریت استرس با خود هیپنوتیزم
مدیریت بیماری های ناشی از استرس با خود هیپنوتیزم

آیا مشکلات اساسی استرس را می توان با خود هیپنوتیزم حل کرد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، استرس می تواند ریشه در تجربیات گذشته داشته باشد، این تجارب می تواند آسیب های بزرگ یا جزئی ناشی از تصادفات، جراحات یا حتی سوء استفاده باشد، بسته به موضوع، هیپنوتیزم به تنهایی یا به عنوان یک درمان کمکی دیگر می تواند به فرد کمک کند تا راه حلی روانی برای علل زمینه ای استرس پیدا کند.

با آموختن خود هیپنوتیزم زندگی شاد، آرام و موفقی را شروع کنید!

کارگاه آموزشی خود هیپنوتیزم در تهران

چگونه در کمتر از 5 دقیقه در روز، به موفقیت، شادی و آرامش برسید!

مدت کارگاه : شامل 8 ساعت در 2 زمان 4 ساعته

زمان برگزاری کارگاه : روزهای پنجشنبه از ساعت 13 الی 17 و جمعه از ساعت 8 الی 12

هزینه‌ی شرکت در کارگاه : 800.000 تومان

برای ثبت نام با شماره واتساپ 09900970624 هماهنگ شوید

10% تخفیف برای دانش آموزان و دانشجویان

کارگاه آموزشی خود هیپنوتیزم بصورت حضوری برگزار می شود

مقاله های مرتبط

مقاله های مرتبط

نظرات بسته شده است.